Hoppa till huvudinnehåll
 Service Specialist Kontakta via e-post

Maxim Fris

 Service Specialist Kontakta via e-post

Maxim arbetar som Service Specialist i vårt Customer Success team och hjälper till vardags våra CANEA ONE-användare.

Berätta om vad du gör i din roll som Service Specialist!

I korthet stöttar jag, tillsammans med många fina kollegor, våra kunder i förvaltningen och löpande utvecklingen av deras CANEA ONE. Det kan handla om allt från enklare funktionsfrågor till att utreda problem eller hjälpa till med att sätta riktning och guida i deras utvecklingsprojekt. Är även ett internt stöd under införandeprojekt och hjälper till med frågeställningar och utredningar. Som en förlängning av min roll som Service Specialist så har jag även uppdrag som Service Manager hos ett antal kunder och är en dedikerad resurs samt stöd till deras förvaltningsorganisationer. Jag har även ett särskilt fokus mot att diskutera kunders förslag på produktutveckling och hur vårt system kan bli ännu bättre på att möta deras respektive verksamhetsbehov och växa tillsammans med dem.

Du har ju dessutom engagerat dig i andra frågor så som intern verksamhetsutveckling, rekrytering och inte minst i rollen som toast master på vår årliga konferens. Hur kommer det sig?

Jag trivs väldigt bra på CANEA och gillar att sätta tänderna i nya saker. Jag är också van, från tidigare tjänster och uppdrag, att vara lite överallt och där behov finns. Mina tidigare erfarenheter har varit av ganska spridd karaktär och det är kul att kunna bygga vidare på andra färdigheter än de som krävs av min roll som Service Specialist. Jag är också allt för nyfiken för att inte ta tillfället i akt att arbeta med så många som möjligt av företagets alla stjärnor. Alltid lär man sig något nytt, och har jag tur så har jag även bidragit med något mer.

Varför valde du att börja arbeta hos just oss?

I princip hela mitt arbetsliv har i olika form handlat om verksamhets- och organisationsutveckling. Jag har jobbat i flera organisationer som haft ett stort behov av ett verksamhetsstöd som CANEA ONE för att effektivisera informationsflöden. Med denna bakgrunden och ett stort intresse för verksamhetsutveckling är CANEA ett fantastiskt företag att arbeta på. Verksamhetsutveckling är inte bara en nödvändighet utan även en grundläggande byggsten i hela företaget och vårt produkt- och tjänsteutbud. IT-system och produktföretag finns det många av, men för någon som mig var det en fullträff att hitta ett företag som inte bara levererar ett IT-system utan även arbetar med hela kedjan av verksamhetsutveckling. Allt från grundläggande behovsanalyser till utrullning av nya arbetssätt och processer, från ledningsstöd till utbildning av personal, från kravställning till implementering och förvaltning av systemstöd. Det finns mycket att lära sig här vilket gör det till en inspirerande miljö att befinna sig i. Även det faktumet att CANEA ONE utvecklas in-house gör det hela än mer intressant när man får vara en aktiv del i att inte bara bidra till verksamhetens utveckling men då också till vårt produkt- och tjänsteutbud.

Vi är många och blir fler men jag har aldrig känt mig som bara en i mängden och detta är en känsla jag delar med både kollegor och kunder.