Hoppa till huvudinnehåll
 Customer Service Manager Kontakta via e-post

Rikard Blomquist

Rikard är en aktiv kille som gärna lägger tid på allt från att cykla och åka skidor till MC, båt och stugliv på Tjörn. Den mesta tiden går dock åt att skjutsa barnen till Göteborgs olika hockeyrinkar - ett intresse som Rikard delar, fast på TV. Med SHL-start i september och NHL-final i juni är TV-underhållningen säkrad under större delen av året.

Möjligheter för egna initiativ och utveckling
"Här arbetar man på ett lagom stort företag med en naturlig närhet till kollegor på företagets alla avdelningar och beslutsnivåer. CANEAs tre affärsinriktningar ger även naturligt en skön variation av olika arbetsområden och kollegor. Här finns struktur och samtidigt stora möjligheter att ta egna initiativ och utveckla sitt eget arbete och få nya erfarenheter. I min roll som Customer Service Manager vill jag skapa goda och långsiktiga relationer med våra kunder som bygger på god kvalitet och högt förtroende."

Kundrelationer och tvärfunktionella team
"Min dag börjar med svart kaffe och en kort dagsplanering. Inom supportteamet diskuterar vi frågor från våra kunder och hur vi bäst kan stötta dem med lösningar. En viktig del för mig är kundrelationer och jag har regelbunden kontakt via mail, telefon och webbmöten. I mitt arbete ingår också att koordinera kundinsatser där vi samverkar med övriga team inom CANEA och det är en variation som jag uppskattar, att jag arbetar tvärfunktionellt med produkt-, leverans- och säljteamen dagligen."