Hoppa till huvudinnehåll

Sökes: Service manager som gör skillnad för våra IT-kunder

Annonsinfo

  • Göteborg
  • IT Leverans/Eftermarknad

Kontakt
Michael Åkerman
0708 34 03 76
michael.akerman@canea.se

Ansök

Står utmanande, varierande arbetsuppgifter tillsammans med roliga, ambitiösa kollegor i ett öppet klimat högt upp på din önskelista? Då kommer du att trivas fantastiskt bra i rollen som vår nya Service Manager. Ditt främsta ansvar blir att hjälpa våra kunder att få ut maximal effekt av vårt IT-system CANEA ONE.

Vi söker en kommunikativ person med IT-bakgrund
Tack vare din IT-bakgrund tror vi att du har en grymt bra känsla för att se hur CANEA ONE passar in i kundens miljö och förstår samband, beroenden och förutsättningar. Det är viktigt att du kan sätta dig in i kundens system och användningsområde för att kunna ge lämpliga råd och förslag på förbättringar genom att identifiera problem och förändringsbehov hos kunden. Du är förmodligen en person som gillar att skapa och utveckla relationer och är riktigt duktig på att kommunicera.

Dina främsta arbetsuppgifter blir att:

  • Tillsammans med kunden identifiera framtida behov och planera in större aktiviteter som utbildningar, uppdateringar, integrationer och konfigurationsändringar.
  • Stötta kunden i enklare arbete, till exempel konfigurationsjustering.
  • Utbilda kundens användare i CANE ONE
  • Stötta kunden i vidareutveckling av deras system och föreslå åtgärder för att maximera deras användning och nytta av CANEA ONE.
  • Samla in och kanalisera kundens specifika produktutvecklingsönskemål samt bevaka status i samband med release av nya versioner och återkoppla vid förändring.
  • Gå igenom produktnyheter och förändringar i CANEA ONE som berör kunden.
  • Övergripande uppföljning av supportärenden, såväl deras interna support (1:st line) som supporten till CANEA (2:nd line).
  • Periodvis genomgång av systemets kapabilitet och tekniska miljö, och ge råd kring exempelvis behov av förändringar i infrastruktur och optimering för att nå önskad prestanda.
  • Understödja kundens kalkylering av förvaltningsbudget för systemet.

Vi ser också möjligheter att i rollen kunna identifiera merförsäljning på områden som ligger utanför CANEA ONE, till exempel kunders behov av konsulttjänster eller utbildningar inom verksamhetsutveckling eller projektledning. Vi hjälper våra kunder att bli mer effektiva i sin vardag med moduler för att hantera dokument, projekt, strategier, processer och ärenden. Våra användare finns hos stora och medelstora kunder, främst i Sverige men även internationellt via vårt partnernätverk.

Vi satsar på din utveckling!
Vi tror att vår framgång beror på att våra medarbetare känner en passion och engagemang att hjälpa våra kunder att nå framgång och mål. Utöver en härlig gemenskap erbjuder vi frihet under ansvar där du bidrar till både din egen och vår utveckling. Du får en gedigen introduktion och utbildning i våra metoder, produkter och tjänster, och du får också gå ett antal av våra egna utbildningar. Som anställd har du sedan tillgång till vårt breda utbud av utbildningar, men vi genomför löpande även andra satsningar på kompetensutveckling, både på individ- och gruppnivå, för att hela tiden vässa oss. Du kan räkna med personlig utveckling i raketfart.

Annonsinfo

  • Göteborg
  • IT Leverans/Eftermarknad

Kontakt
Michael Åkerman
0708 34 03 76
michael.akerman@canea.se

Ansök

Kontaktinformation
Ladda upp CV / Personligt brev
Filer måste vara mindre än 10 MB.
Tillåtna filtyper: pdf.

Läs mer