Hoppa till huvudinnehåll

Annonsinfo


Placering
Göteborg

Typ av tjänst
IT - Leverans / Utveckling / Eftermarknad

Sista ansökningsdag
2019-08-12

Kontakt
Jennifer Jensen
073 355 10 06
jennifer.jensen@canea.se

Ansök
Vi på CANEA behöver förstärka vårt Eftermarknadsteam med en ny kollega och söker dig som brinner för IT, problemlösning och kunddialogen. I CANEA får du ett stabilt tillväxtföretag med en unik produkt- och tjänsteportfölj i en utvecklande miljö. 

 
Om tjänsten
Vi söker dig som vill och kan ta ett större tekniskt ansvar, liksom drivs av att stötta våra kunder med fokus på användarhjälp och problemlösning.
I rollen kommer du bland annat arbeta med:

  • Webb-, server- och systemfrågor
  • Konfigurationshjälp
  • Planera uppdateringar
  • Felsökningar och test av nya releaser
  • Partnersupport (internationell)

 
Vårt Eftermarknadsteam består idag av 4 medarbetare som arbetar tätt tillsammans. Eftermarknad ansvarar för förvaltningen av produkten och stöttar kunderna i deras användning av CANEA ONE för att få maximal nytta. Systemet är en webbaserad lösning som hjälper våra kunder att bli mer effektiva i sin vardag med dokument-, projekt- och ärendehantering samt processmodellering och strategi med måluppföljning. Ärendena är generellt något mer avancerade ärenden och som Supportmedarbetare behöver du därför bibehålla en aktiv dialog med kund via telefon, mejl och vårt ärendeflöde.
 
Din profil
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har:

  • En eftergymnasialutbildning inom IT eller teknik
  • 1-3 års erfarenhet som supporttekniker, gärna med större tekniskt fokus och mer avancerad felsökning/problemlösning
  • Arbetat med systemadministration/konfiguration eller liknande
  • Kunskap i relationsdatabaser, företrädesvis MS SQL Server
  • Erfarenhet av ISIT-support och webbapplikationer
  • Vana i att använda dig av ett ärendehanteringssystem

 
För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person, som gillar problemlösning och har ett genuint teknikintresse. Du är nyfiken på tekniska systemlösningar i Windowsmiljöer och har god kunskap inom webbteknik.
 
Du har lätt för att hantera kunder och service ligger naturligt hos dig. Du har en god strukturförmåga och tar ansvar för dina uppgifter från start till mål. Vidare är du en positiv, utåtriktad och drivande lagspelare som vill arbeta med människor, teknik och verksamheter. Med ett eget driv och bra inlärningsförmåga kommer du snabbt kunna göra nytta och utvecklas i rollen. Dina blivande kollegor är några av de främsta inom IT-området vilket gör att du ständigt utvecklar din kompetens – och självklart delar med dig av din.
Då tjänsten innefattar kontakter både nationellt och internationellt behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
 
Vad vi erbjuder dig
Vi vill att du ständigt utvecklas och därför satsar vi stort på kompetensutveckling. Du får en gedigen introduktion och utbildning i våra metoder, produkter och tjänster, och du får också gå ett antal av våra egna utbildningar. Du kommer också bli tilldelad en mentor.
Som anställd har du sedan tillgång till vårt breda utbud av utbildningar, men vi genomför löpande även andra satsningar på kompetensutveckling, både på individ- och gruppnivå, för att hela tiden vässa oss.
 
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid (kontorstider), och du kommer sitta på vårt huvudkontor med ca 85 anställda i centrala Göteborg med utsikt över älven.
 
Låter detta som rätt utmaning för dig?
Vi arbetar med ett löpande urval, så du är varmt välkommen med din ansökan redan nu. Om några frågor dyker upp kan du självklart kontakta oss.

Annonsinfo


Placering
Göteborg

Typ av tjänst
IT - Leverans / Utveckling / Eftermarknad

Sista ansökningsdag
2019-08-12

Kontakt
Jennifer Jensen
073 355 10 06
jennifer.jensen@canea.se

Ansök