Hoppa till huvudinnehåll

Intresseanmälan

  • Längd: 2 dagar

Om du är intresserad av en utbildning fyll i en intresseanmälan

Läs mer

Har du frågor eller vill veta mer?

Kontakta oss här.

Systematisk marknadsutveckling

Utbildningen ger dig god insikt i de synsätt, verktyg och arbetssätt som bör användas vid systematisk marknadsutveckling.

Under två intensiva dagar lär du dig konkreta verktyg och modeller för hur du går till väga för att skapa en effektiv marknadsplan och plattform för framgångsrik marknadsutveckling. Du lär dig en systematik som gör att marknadsutvecklingsarbetet blir en naturlig del av företagets arbetsmetoder.

För Vem?

Utbildningen riktar sig till personer i företagsledningen eller personer som av annan anledning är involverade i företagets marknadsarbete, till exempel marknadschefer, affärsutvecklare, försäljningschefer och produktchefer.

Vilka förkunskaper krävs?

Utbildning kräver inga speciella förkunskaper.

Syfte och mål

Syftet med utbildningen är att ge dig god insikt i de synsätt, verktyg och arbetssätt som bör användas vid systematisk marknadsutveckling.

Övrig information

Många företag som skickar sina medarbetare på utbildning hos oss anlitar även våra konsulter, både i projekt och interna utbildningar. Läs mer om våra konsulttjänster inom strategi.

Läs mer om utbildningen och de metoder som tas upp genom att ladda ner programbeskrivningen.

Intresseanmälan

  • Längd: 2 dagar

Om du är intresserad av en utbildning fyll i en intresseanmälan

Läs mer

Har du frågor eller vill veta mer?

Kontakta oss här.

Fakta om Systematisk marknadsutveckling

Program

Dag 1 09:00 - 17:00

  • Introduktion och genomgång av programmet
  • Systematisk Marknadsutveckling
  • Nulägesanalys
  • Praktikfall 1: Nulägesanalys
  • Introduktion marknadsstrategi
  • Segmentering
  • Praktikfall 2: Segmentering
  • Avslutning

Dag 2 08:00 - 17:00

  • Distribution/Kanaler
  • Praktikfall 3 – Kanal- och distributionsstrategi
  • Prissättning
  • Praktikfall 4 – Prissättning
  • Positionering och marknadskommunikation
  • Praktikfall 5 - Definiera marknadskommunikation
  • Sammanställning av marknadsplan
  • Ledningssystem för marknadsutveckling
  • Implementering av strategin
  • Avslutning – frågor – diskussion

Intresseanmälan

  • Längd: 2 dagar

Om du är intresserad av en utbildning fyll i en intresseanmälan

Läs mer


Programbeskrivning

Ladda ner PDF

Utbildningen slog med råge mina förväntningar! Den är fantastiskt bra för de som utvecklar och underhåller affärer. Materialet var enastående och täckte in allting, från olika modeller till arbetssätt. Jag kommer att ha mycket nytta av denna utbildning i framtiden och jag använde faktiskt kunskaperna redan dagen efter!

Lars-Erik Nilsson, Chef Affärs- och produktutveckling generatorservice, Alstom Power Sweden AB

Relaterade utbildningar

Förändringsledning & förändringsledarskap

Utbildningen ger dig verktyg och kunskap för att kunna driva en strukturerad förändring där dina medarbetare själva vill genomföra förändringen.

Kommunikativt ledarskap

Utbildningen ger dig en ökad förståelse för när och hur du ska använda viktiga kommunikationsverktyg samt utvecklar din praktiska kommunikationsförmåga.

Företagsstrategi i praktiken

Utbildningen ger dig god insikt i de synsätt, verktyg och arbetssätt som bör användas i ett effektivt affärsplaneringsarbete.

Några av våra kunder

Ladda ner vår utbildningskatalog i pdf