Hoppa till huvudinnehåll

Intresseanmälan

Om du är intresserad av en företagsintern utbildning fyll i en intresseanmälan.

Läs mer

Systematisk marknadsutveckling

Hur får man egentligen sin organisation att identifiera och utveckla ”rätt” affärer som ligger i linje med den övergripande företagsstrategin? Vilka är de lönsamma segmenten och produkterna?

Under två intensiva dagar lär du dig konkreta verktyg och modeller för hur man går tillväga för att skapa en effektiv marknadsplan och plattform för framgångsrik marknadsutveckling.

För Vem?

Denna utbildning vänder sig främst till dig som leder eller deltar aktivt i arbetet med marknadsutveckling och vill få de grundläggande kunskaperna i strukturerad marknadsutveckling. Med andra ord riktar den sig till personer i företagsledningen eller personer som av annan anledning är involverade i företagets marknadsarbete t.ex. marknadschefer, affärsutvecklare, försäljningschefer och produktchefer.

Vilka förkunskaper krävs?

Denna utbildning kräver inga förkunskaper.

Syfte och mål

Syftet med utbildningen är att ge dig god insikt i de synsätt, verktyg och arbetssätt som bör användas vid systematisk marknadsutveckling.

Övrig information

Många företag som skickar sina medarbetare på utbildning hos oss anlitar även våra konsulter, både i projekt och interna utbildningar. Läs mer om våra konsulttjänster inom strategi.

Intresseanmälan

Om du är intresserad av en företagsintern utbildning fyll i en intresseanmälan.

Läs mer

Utbildningen slog med råge mina förväntningar! Den är fantastiskt bra för de som utvecklar och underhåller affärer. Materialet var enastående och täckte in allting, från olika modeller till arbetssätt. Jag kommer att ha mycket nytta av denna utbildning i framtiden och jag använde faktiskt kunskaperna redan dagen efter!

Lars-Erik Nilsson, Chef Affärs- och produktutveckling generatorservice, Alstom Power Sweden AB

Fakta om Systematisk marknadsutveckling

Program

Dag 1 09:00 - 17:00

  • Introduktion och genomgång av programmet
  • Systematisk Marknadsutveckling
  • Nulägesanalys
  • Praktikfall 1: Nulägesanalys
  • Introduktion marknadsstrategi
  • Segmentering
  • Praktikfall 2: Segmentering
  • Avslutning

Dag 2 08:00 - 17:00

  • Distribution/Kanaler
  • Praktikfall 3 – Kanal- och distributionsstrategi
  • Prissättning
  • Praktikfall 4 – Prissättning
  • Positionering och marknadskommunikation
  • Praktikfall 5 - Definiera marknadskommunikation
  • Sammanställning av marknadsplan
  • Ledningssystem för marknadsutveckling
  • Implementering av strategin
  • Avslutning – frågor – diskussion

Intresseanmälan

Om du är intresserad av en företagsintern utbildning fyll i en intresseanmälan.

Läs mer


Programbeskrivning

Ladda ner PDF

Några av våra kunder

Ladda ner vår utbildningskatalog i pdf