Richard Lingonblad_sv_low-1
Managementkonsult

Richard Lingonblad

Richard startade sitt jobb på CANEA i början av 2022 efter över 10 år i olika roller inom transport och logistik. Han är född och uppvuxen här i Göteborg där han också bor kvar med sin familj.

Vad innebär din roll på CANEA?
Rollen som managementkonsult innebär att jag får arbeta med att stötta organisationer i olika förbättrings-, effektivisering- och utvecklingsuppdrag. Under min tid här har det rört sig om projektledning och processorienterade uppdrag. Att hålla utbildningar är också en del som ingår i rollen, då alla våra kurser hålls av managementkonsulter. Och just nu skall jag kvalificera mig för att leda vår utbildning i Projektledning och Processutveckling.

Vad fick dig att tacka ja till en anställning hos oss?
Jag hade kommit i kontakt med CANEA hos mina tidigare arbetsgivare på olika sätt då jag gått utbildning, använt CANEA One och haft konsulter som varit på plats och föreläst. All mina intryck var positiva och CANEA kändes som ett företag med hög kvalitet, en plats med kompetenta kollegor och intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Såg framför mig att jag skulle lära mig och utvecklas mycket genom att börja här.

Under tiden jag varit anställd har jag gått flera interna utbildningar inom bland annat ledningssystem och projektledning och varit med i flera uppdrag. Hade höga förväntningar och jag kan säga att de har mer än infriats! Som förälder med småbarn uppskattar jag även den höga flexibiliteten och att jag kan styra mycket över min egen tid.

Hur spenderar du din tid när du inte jobbar?
Förutom att vara med familjen och hinna med barnens aktiviteter så är det mycket fokus på sport och träning, både titta på och utöva själv. Framför allt är det fotboll som lockar och som har hängt med sedan barnsben.

Vad skulle du säga till någon som funderar på att arbeta hos oss?
Vill du ständigt utveckla dig själv och andra så tycker jag valet är enkelt!