Tillbaka
Rekorddeltagande och fullt av energi på årets CANEA ONE-användarkonferens

För 22:a året i rad samlades användare av CANEA ONE för en av årets mest inspirerande händelser, Användarkonferensen. Och vilka dagar det blev! Med nära 200 deltagare blev årets upplaga den största hittills. Programmet var fullspäckat med över 20 föreläsningar, kundberättelser och kunskapspass. Reaktionerna talade sitt tydliga språk: högt engagemang, stark energi och värdefullt erfarenhetsutbyte.

Två dagar av insikter, inspiration och mycket mer

Bland höjdpunkterna fanns Henrik Eriksson, professor vid Högskolan Väst och gästforskare på Chalmers. Med avstamp i boken Sveriges bästa verksamheter presenterade han fem nyckelprinciper för hållbar förbättring. Efter detta följde en paneldebatt med Henrik Eriksson, Åsa Ekelöf och Mia Palm från CANEA samt Fredrik Sernborn Kalin från Södra Älvsborgs sjukhus. Moderator var Karl Hedman, CANEA.

Flera kunder delade också med sig av sina resor med CANEA ONE – från global ISO-efterlevnad till bolagiseringar och förändringsresor. Alfdex, Specialfastigheter, Gävle kommun och Cogne Degerfors Long Products visade hur CANEA ONE används i praktiken.

Kunskapspassen bjöd på fördjupningar på teman som omvärldsanalys, organisationskultur, vårdflöden, kostnader för strul och hur man hanterar omogna eller övermogna ledningssystem.

Underhållning och tänkvärt avslut

Efter tisdagsprogrammet fortsatte kvällen med middag och underhållning. Krogshowen Feelings – Emotion Through Music bjöd på förstaklassiga och mycket uppskattade uppträdanden. Efter en givande onsdagsförmiddag rundandes Användarkonferensen av med en tänkvärd föreläsning av psykologen Björn Hedensjö och verksamhetsutvecklaren Lina Thomsgård, kända från podden Dumma människor. Med humor och forskningsbaserade insikter bjöd de på en perfekt avslutning.

Stort tack till alla som deltog och bidrog till att göra Användarkonferensen 2025 till en succé. Vi hoppas att du, precis som vi, åkte hem med ny kunskap, fräscha idéer och nyfunnen energi.

Vi ser fram emot att ses igen och att fortsätta utvecklas tillsammans!