Hoppa till huvudinnehåll

Operativ Effektivitet

Gör din organisation effektivare. Gång på gång på gång.

Intresserad av att veta mer?

Kontakta oss

Effektivisering är inte en engångsföreteelse. Arbetssätt måste ständigt utvecklas för att bli ännu effektivare. För att åstadkomma verkliga effekter behövs ett systematiskt förbättringsarbete med ett engagerat ledarskap. Då blir förbättring något som ständigt pågår i organisationen.

Vårt systematiska tillvägagångssätt anpassas efter era förutsättningar och behov. Därigenom skapas effektivitet som är unik för din operativa verksamhet!

Förbättrade arbetssätt ger bättre prestanda med mindre insats!

Effektivitet är att göra saker extremt bra, både utifrån ett resultatperspektiv och ett resursperspektiv. Att nå dit tar tid och kräver ett strukturerat förfarande på många olika plan. Vi skapar effektivisering genom att kombinera rätt metodik, kompetens och verktyg. Vårt effektiviseringsarbete ger:
Hög måluppfyllelse
Engagerade medarbetare
Hög kundnöjdhet
Ökad lönsamhet

I mer än 25 år har vi hjälpt företag att förbättras. Vill du veta vad vi kan göra för dig?

Kontakta oss

Förbättrat kvalitetsutfall med 30 procent

Tillsammans med CANEA såg Alfa Quality Moving över processer och styrning.

Läs mer

170% förbättring av rörelseresultatet genom effektivisering

Med rätt kompetens ökar lönsamheten – och personalen blir nöjdare.

Läs mer

Sparar 20 miljoner om året

Vi identifierade åtgärder som direkt minskade de administrativa kostnaderna för en svensk myndighet.

Läs mer

Våra komponenter för att effektivisera

Operativ Effektivitet är ett koncept som består av olika komponenter. Dessa nyckelkomponenter är viktiga faktorer för ett framgångsrikt effektiviseringsarbete.
Lean
Nulägesanalys
Processutveckling
Förbättringsarbete
Benchmarking
Six Sigma
5S – Ordning och reda
Värdeflödesanalys
Produktivitetsanalys
Leverantörsutveckling

Några av våra kunder

Våra konsulter har genom årens lopp hjälpt hundratals organisationer till en mer lönsam och effektiv verksamhet.